امروز تولد نابغه اسنوکر جهان است که همین دیروز دوباره قهرمان شد. 
کد خبر: ۱۴۳۴۱۵۱
تعداد بازدید : 23

حالا همه می‌دانند اسنوکر برای رونی سالیوان تنها یک بازی نیست، اصلا نقش رقابتی در این بازی برای او برخلاف همه بازیکنان جهان کمرنگ‌تر است و به آن به چشم یک سرگرمی نگاه می‌کند.

خیلی‌ها این جهان‌بینی‌اش نسبت به اسنوکر را از اشباع شدن او از موفقیت در این رشته می‌دانند، مصداق‌های فراوانی هم از او در دیگر رشته‌ها دارند، مهم‌ترینش ضربه سر زیدان در فینال جام‌جهانی به سینه ماتراتزی است. این‌که زیدان همه افتخارات فوتبالی را در کارنامه‌اش داشته و دیگر آنچه او را متفاوت جلوه می‌داده نه زدن گل در فینال جام‌جهانی و قهرمانی جهان بلکه رفتاری خلاف عادت از اوست. سالیوان در همه این سال‌ها رفتار متفاوتی از خود نشان می‌داده، رفتاری مغایر با آنچه در همه این سال‌ها در اسنوکر مرسوم بوده است.

فروتنی، آن هم زمانی که باور دارید بهترین هستید نه یک خصیصه مثبت اخلاقی بلکه یک فریب بزرگ است. وقتی شما بهترین هستید در برابر تعریف دیگران نباید تعارف کنید و باید فریاد بزنید شما نابغه‌اید. تعریف درستی که می‌توان در توصیف این بازیکن بزرگ اسنوکر به کار برد. بازیکنی که بی‌خجالت از قضاوت دیگران در بیوگرافی صفحه توییتری‌اش، خودش را یک «نابغه تمام‌عیار» معرفی کرده، وقتی شما نابغه‌اید فروتنی در برابر این نبوغ یک حماقت است! با این حال چیزی که دل هواداران رونی را لرزاند پایان انگیزه‌های او برای بازی حرفه‌ای است.

این گمانه‌زنی در بین اهالی اسنوکر پس از یکی دیگر از مصاحبه‌های سالیوان قوت گرفت. زمانی که سالیوان اعلام کرد «من ۴۵ ساله‌ام و قصد دارم اسنوکر حرفه‌ای را کنار بگذارم و کمی زندگی کنم.» 

• سالیوان با کسب ۴۰ عنوان قهرمانی موثر در رنکینگ مختلف، پر افتخارترین بازیکن مسابقات جهانی این رشته است.
• او نخستین اسنوکرباز تاریخ این رشته است به رکورد استثنایی ثبت بیش از ۱۰۰۰بریک بالای ۱۰۰رسیده است.
• سالیوان دارای رکورد ثبت سریع‌ترین حداکثر امتیاز تاریخ اسنوکر با زمان ۵ دقیقه و ۸ ثانیه است. 
• او دارای رکورد جوان‌ترین قهرمان مسابقات امتیازی اسنوکر دنیا با ۱۷ سال سن است. 
• پدر رونی در سال ۱۹۹۲ مرتکب قتل شده و ۱۸ سال زندانی شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها